Архів автора: admin

ВІДБУЛОСЯ ОНЛАЙН-ЗАСІДАННЯ ШКОЛИ НОВОПРИЗНАЧЕНОГО МЕТОДИСТА

18 березня 2024 року відбулося онлайн-засідання школи новопризначеного методиста.

Учасники заходу: 14 новопризначених методистів, заступників директорів із навчально-методичної (навчальної, методичної) роботи, які тільки розпочали свою діяльність (стаж роботи до трьох років) та ті, що потребують методичної допомоги.

Спікери заходу: Ольга Литвинюк, завідувачка кабінету організаційно-методичної, кадрової та виховної роботи НМЦ ПТО в Одеській області, Людмила Хмельницька, методист кабінету організаційно-методичної, кадрової та виховної роботи НМЦ ПТО в Одеській області, Олена Лопакова, методист ДНЗ «Одеський професійний ліцей сфери послуг Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського», голова методичного об’єднання методистів Одеської області.

У ході засідання розглянули наступне:

  • – організація роботи Школи у 2024 році;
  • – презентація Методичного порадника щодо реалізації засад атестації педагогічних працівників ЗП(ПТ)О;
  • – маршрут комплексного оцінювання професійного досвіду педагогічного працівника атестаційною комісією.

Розпочала роботу Ольга Литвинюк, завідувачка кабінету організаційно-методичної, кадрової та виховної роботи НМЦ ПТО в Одеській області. Ознайомила присутніх з планом роботи на 2024 рік та зазначила, що з метою більш ефективної командної роботи Школи, розроблений курс, який розміщений в Google Classroom. Для швидкого доступу до нормативно-правового забезпечення в методичній роботі створено віртуальний порадник на платформі Wakelet.

Автори методичного порадника щодо реалізації засад атестації педагогічних працівників ЗП(ПТ)О Людмила Хмельницька, методист кабінету організаційно-методичної, кадрової та виховної роботи НМЦ ПТО в Одеській області та Олена Лопакова, методист ДНЗ «Одеський професійний ліцей сфери послуг Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського», голова методичного об’єднання методистів Одеської області, детально ознайомили педагогів з оновленими вимогами до атестації педагогічних працівників та ретельно проаналізували створені на допомогу методистам додатки та корисні посилання, представлені у методичному пораднику.

Автори систематизували великий обсяг матеріалу у форматі таблиць. Розробили корисні додатки. Запропонували корисні посилання.

Виданню порадника передувало опрацювання матеріалів  чисельних  вебінарів, що проводилися на  платформах МОН; враховані рекомендації  Інформаційного порадника Українського інституту розвитку освіти; пропозиції спікерів платформ «Всеосвіта», «На урок» тощо.

Укладачі зазначили, що такий формат методичного порадника дозволить зберегти час та якісно організувати роботу атестаційних комісій І рівня.

До  уваги слухачів доведений зручний перелік чинних нормативів, з якими необхідно працювати при організації підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників. Зазначено, що всі посилання на нормативи робочі, що дозволяє в одному місці тримати базові документи щодо підвищення кваліфікації та атестації наших педагогів.

Проаналізовано затверджені професійні стандарти для педагогічних працівників ЗП(ПТ)О.

Опрацьовано формат «Атестація в цифрах».

На занятті слухачі працювали із «живими» таблицями щодо документального супроводу організації атестації педпрацівників та маршруту комплексного оцінювання професійної діяльності педпрацівника атестаційною комісією першого рівня.

Опановано по кроках маршрут організації педагогічного працівника.

Особлива увага приділена розділу щодо рекомендацій з розробки критеріїв оцінювання професійної діяльності педагогів для присвоєння/підтвердження кваліфікаційних категорій та педагогічних звань.

Зазначено, що базою для розроблення критеріїв комплексного оцінювання професійної діяльності педпрацівника є чотири чинники: академічна свобода закладу освіти, що закріплена ст.23 Закону України «Про освіту»; впровадження в кожному ЗП(ПТ)О внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що регламентує ст.41 Закону України «Про освіту»; професійний стандарт та посадова інструкція.

Рекомендовано на підставі зазначених чинників у кожному ЗП(ПТ)О розробити й обговорити критерії комплексного оцінювання професійної діяльності педагогічного працівника та ухвалити їх рішенням педагогічної  ради. Такий підхід дозволить уникнути конфліктних ситуацій при атестації педпрацівників, відпрацювати атестаційній комісії прозоро, доброчесно та ефективно.

Проаналізовано розділ «Практичний кейс: деякі питання та відповіді». Зазначено, що у практичний кейс виведені питання, що частіше задавалися педагогами з усіх областей України працівникам МОН, управлінням Державної служби якості освіти та іншим поважним інстанціям. Відповіді на питання давали юристи, науковці Українського інституту розвитку освіти, фахівці, що наділені функцією інспектування, спікери освітянських платформ МОН.

Олена Лопакова, методист ДНЗ «Одеський професійний ліцей сфери послуг Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського», голова методичного об’єднання методистів Одеської області поділилася власними напрацюваннями комплексного оцінювання професійного досвіду педагогічного працівника.

З метою більш ефективної організації роботи Школи у ході засідання, серед учасників, проведено опитування в додатку Mentimeter. Педагоги обміркували які виникають труднощі при підготовці документації для нагороджень педпрацівників, чи готові самі розробити посадові інструкції для педпрацівників відповідно до професійних стандартів, поділилися очікуваннями від занять в Школі.

На завершення засідання учасники отримали домашнє завдання: на спільній дошці Padlet: записати пропозиції щодо критеріїв оцінювання професійної діяльності викладачів професійно-теоретичної підготовки та майстрів виробничого навчання.

Попрацювали активно та продуктивно, обговорили нагальні питання, визначилися з пріоритетами у майбутній роботі.

Щиро дякуємо всім учасникам заходу за активну участь! До нових зустрічей!

 

 

Опубліковано в категорії: Новини, ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ | Коментарі Вимкнено до ВІДБУЛОСЯ ОНЛАЙН-ЗАСІДАННЯ ШКОЛИ НОВОПРИЗНАЧЕНОГО МЕТОДИСТА

ПРО ОСОБЛИВОСТІ РЕЄСТРАЦІЇ ДЛЯ УЧАСТІ В НМТ В 2024 РОЦІ

12 березня 2024 року працівники НМЦ ПТО в Одеській області та відповідальні за організацію національного мультипредметного тесту у ЗП(ПТ)О взяли участь у інструктивно-методичному семінарі-нараді щодо особливостей реєстрації для участі в національному мультипредметному тесті в 2024 році,  який проведено на базі Одеського регіонального центру оцінювання якості освіти (платформа YouTube).

Адміністрація Одеського регіонального центру оцінювання якості освіти довела до відома учасників семінару-наради, що відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 22.02.2024 № 222 «Про організацію та проведення у 2024 році національного мультипредметного тесту», згідно з вимогами Регламенту роботи пункту реєстрації учасників національного мультипредметного тесту в 2024 році, затвердженого наказом Українського центру оцінювання якості освіти від 29.02.2024 № 20, з метою створення оптимальних умов для реєстрації осіб для участі в національному мультипредметному тесті 2024 року, в Одеській області створена мережа пунктів реєстрації, яка затверджена наказом ОРЦОЯО від 05.03.2024 № 01-17 «Про організацію реєстрації учасників національного мультипредметного тесту 2024 року». Перелік пунктів реєстрації, інформація щодо їхнього місцезнаходження, режиму роботи і прізвищ, імен та по батькові відповідальних за пункти реєстрації розміщені на сайтах Українського центру оцінювання якості освіти та Одеського регіонального центру оцінювання якості освіти.

14 березня о 9.00 розпочнеться реєстрація для участі в цьогорічному національному мультипредметному тесті . Триватиме вона до 11 квітня включно. Український центр оцінювання якості освіти забезпечить реєстрацію в безпаперовій формі.

Щоб зареєструватися для участі в НМТ, потенційному вступникові / потенційній вступниці потрібно буде за допомоги спеціального сервісу, розміщеного на вебсайті УЦОЯО, самостійно створити персональний кабінет (зазначити особисті дані: реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, дані документа, що посвідчує особу)  та виконати в ньому такі дії:

  • Зазначити реєстраційні дані (контактну інформацію, категорію «випускник поточного року» або «випускник минулих років», указати на потребу створення особливих (спеціальних) умов), вибрати із запропонованих переліків навчальний предмет на вибір і населений пункт в Україні або за кордоном, де він / вона планує проходити НМТ, а також мову складання предметів сертифікаційної роботи;
  • завантажити сканкопії та/або фотокопії реєстраційних документів;
  • надіслати внесену інформацію та копії документів на обробку до регіонального центру оцінювання якості освіти, натиснувши відповідну кнопку в сервісі.

Стежте за новинами на сайтах УЦОЯО та ОРЦОЯО — і не пропустите жодної важливої інформації щодо реєстрації для участі в НМТ та проведення тестування.

Опубліковано в категорії: НМТ, Новини | Залишити коментар

Програма онлайн-заходів виставки «Сучасні заклади освіти – 2024», 27-29 березня

Шановні колеги!

Запрошуємо вас приєднатися до заходів XV Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти», яка відбудеться 27-29 березня 2024 року в режимі онлайн.

Обговорення актуальних питань, нових підходів до навчання в умовах сьогодення, напрацювань і досягнень відбудеться на 62 конференціях, презентаціях, семінарах, круглих столах, експертних дискусіях, майстер-класах тощо.

Виставка представлятиме 478 закладів вищої, фахової передвищої та післядипломної освіти, наукових установ, навчально-методичних (науково-методичних) центрів професійної (професійно-технічної) освіти, закладів професійної (професійно-технічної) освіти, загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, органів управління освітою (обласних, міських, районних, об’єднаних територіальних громад), центрів професійного розвитку педагогічних працівників.

ПРОГРАМА РОБОТИ 

Звертаємо вашу увагу: програма заходів буде постійно оновлюватися до 27 березня 2024 р. Покликання на програму роботу на офіційному сайті виставки (файл для завантаження) https://www.vsosvita.com.ua/index.php/uk/home/program

З найкращими побажаннями миру й добра
Оргкомітет – Компанія «Виставковий Світ»
Тел.: (067) 656-51-89(067) 721-49-46
E-mail: expo@vsvit.com.ua4984204@ukr.net
https://www.facebook.com/worldedu.exhibitions/

Опубліковано в категорії: Новини | Коментарі Вимкнено до Програма онлайн-заходів виставки «Сучасні заклади освіти – 2024», 27-29 березня

ВІДБУЛАСЯ ДИСКУСІЙНА ПАНЕЛЬ ДЛЯ МОЛОДИХ ВИКЛАДАЧІВ

Відповідно до річного плану роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Одеській області 05 березня 2024р. відбулася дискусійна панель для молодих викладачів (стаж роботи до трьох років) загальноосвітніх дисциплін закладів професійної (професійно-технічної) освіти на тему: «Як організувати якісний освітній процес в умовах війни. Переваги, недоліки та методика використання відеоконференцій у освітньому процесі».

Привітав учасників та розпочав роботу Шатохін Б.І., методист кабінету загальноосвітньої підготовки НМЦ ПТО в Одеській області.

Спікери заходу ділилися з учасниками власними методичними прийомами, як максимально використовувати можливості відеоконференцій при проведенні освітнього процесу.

Крушельницький Дмитро Олегович, викладач предмета «Захист України» ДНЗ «Одеський професійний ліцей будівництва та архітектури», у своїй презентації розповів про проблеми дистанційного навчання та способи їх вирішення шляхом активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти у навчальному процесі, навівши приклад використання додатка World of Guns: Gun Disassembly у навчальному процесі. Використовуючи даний додаток, можна влаштовувати різні змагання із віртуального розбирання та збирання конкретної моделі зброї, а також створити таблицю лідерів, що буде спонукати до змагання між здобувачами освіти.

Про сучасний освітній контент під час кожного уроку – практичний досвід проведення занять з математики використовуючи корисні розробки з сайту МАТЕМАТИКА НОВА https://www.matnova.com.ua/ розповіла Паша Алла Михайлівна, викладач математики Чорноморського морського фахового коледжу Одеського національного морського університету. Всі побачили, наскільки цей сайт є корисним і просто необхідним для викладача.

Методику використання відеоконференцій в освітньому просторі на прикладі сервісу ZOOM продемонструвала Темеш Тетяна Миколаївна, викладач біології й екології Березівського ВПУ Одеська політехніка, дуже ретельно продемонструвавши всі аспекти при використанні додатка, доповняючи всі кроки ілюстраціями з власних занять.

Толмачевська Надія Валеріївна, викладач фізики й астрономії та математики ДНЗ «Одеський професійний ліцей морського транспорту», детально розповіла, як вона у своїй роботі використовує переваги Google Meet в освітньому процесі, такі, як інтерактивність, гнучкість, співпраця, безпека. і як намагається подолати недоліки, такі, як технічні проблеми, відволікання, недоступність, для всіх.

Маценко Ольга Василівна, викладач фізики й астрономії та інформатики Березівського ВПУ Одеська політехніка говорила про Інтерактивні методи навчання: переваги та використання в сучасній освіті. Вона відмітила, що на сьогодні основні методичні інновації пов’язані із застосуванням інтерактивних методів навчання, основаних на принципах взаємодії, активності здобувачів освіти, опорі на колективний досвід, обов’язково зворотного зв’язку. Вони містять дискусії, групову роботу, інтерактивні ігри, та інші форми активного навчання.

Та зі свого досвіду представила 5 інтерактивних методів навчання, які дійсно працюють: онлайн-діалоги та дискусії, віртуальні класи та лабораторії, ігрові технології, колаборативні проєкти, інтерактивні відео та квізи.

Висвітлила основні негативні моменти, у використанні відеоконференцій Чернєва Вікторія Едуардівна, викладач фізики й астрономії ДНЗ «Білгород-Дністровський професійний будівельний ліцей». Як і будь-яка галузь людської діяльності, відеоконференції у дистанційній роботі мають як досить об’ємний перелік переваг, так і чималий ряд недоліків. Вагомою проблемою є недосконалість та низька пропускна спроможність мережі Інтернет та технічні проблеми гаджетів здобувачів освіти під час навчальних комунікацій. Для багатьох людей онлайн-ресурси, які нині є основними в дистанційній освіті, – недоступні. І це справді так. За даними Міністерства цифрової трансформації, в Україні у 2023 році близько 62% сіл не покрито якісним високошвидкісним інтернетом. Існує й інша проблема – небажання викладачів ознайомитись із новітніми технологіями дистанційного навчання. Невпевненість викладача та його помилки у роботі зі стрим-платформою можуть суттєво знизити рівень довіри здобувачів освіти. Крім того, це гальмує робочий процес і відволікає: на просту дію витрачається багато часу, лектор перериває нитку розповіді, нервує. Відеоконференції проводяться на різних платформах. Яку б не вибрав автор, він має чудово володіти її функціоналом.

Під час обговорення з боку гостей були питання щодо здійснення контролю присутності здобувачів освіти на заняттях, щодо балансу використання ігрових моментів на уроках, обговорили і ці моменти.

Подякував усім за плідну роботу обласної методичної секції Шатохін Борис Ілліч, методист НМЦ ПТО В Одеській області, звернувся до молодих викладачів з проханням активно залучатися до методичної роботи у своїх закладах, до ініціатив з боку Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Одеській області, до пошуку таких форм роботи, які максимально розкривають власний педагогічний потенціал і дають якнайкращі результати у викладацькій роботі. І, відповідно, залучатися до участі у вебінарах, ділитися своїми успіхами у роботі, а також ставити на розгляд проблеми, у вирішенні яких хотіли б отримати поради від колег. Також нагадав, що, Навчально-методичний центр готує до випуску черговий номер журналу «Профтехосвіта Одещини», то запросив всіх присутніх надсилати до друку власні методичні розробки.

Опубліковано в категорії: Загальноосвітня підготовка, Новини, ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ | Залишити коментар

ВІДБУВСЯ ОНЛАЙН-ТРЕНІНГ «ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО ТА ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВІЙНИ»

5 березня 2024 року відбувся онлайн-тренінг «Особливості емоційного та професійного вигорання учасників освітнього процесу в умовах війни».

Були запрошені психологи, соціальні працівники, заступники директорів з навчально-виховної роботи, викладачі ЗП(ПТ)О. Тренінг був проведений  в рамках циклу: «Школа підтримки».

Темою тренінгу було з’ясування причин виникнення вигорання та його наслідки, способи і засоби подолання синдрому вигорання.

Метою проведення тренінгу була реалізація профілактики емоційного вигорання.

Під час тренінгу було продемонстровано та використано наочні методи та практики самодопомоги при емоційному вигоранні, надано поради  для заспокоєння як себе, так і оточуючих. Під час рефлексії були виконані деякі практики з поясненням результатів.

Тренінг мав пізнавальну й практичну направленість, що в наш час є необхідними інструментами для самозбереження.

Матеріали заходу.

Опубліковано в категорії: Виховна робота, Новини, ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ | Коментарі Вимкнено до ВІДБУВСЯ ОНЛАЙН-ТРЕНІНГ «ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО ТА ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВІЙНИ»