Всеукраїнська Інтернет-конференція «Впровадження елементів дуальної форми навчання у підготовку робітничих кадрів в закладах професійної освіти України»

23 лютого 2018 року при підтримці Департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, Інституту професійної освіти НАПН України відбулася Всеукраїнська Інтернет-конференція «Впровадження елементів дуальної форми навчання у підготовку робітничих кадрів в закладах професійної освіти України».

У конференції взяли участь: Мірошниченко Катерина Борисівна – заступник директора Департаменту професійної освіти МОН України, Кулалаєва Наталя Валеріївна, завідувач лабораторії технологій професійного навчання Інституту ПТО НАПН України, а також представники Навчально-методичних центрів, закладів професійної (професійно-технічної) освіти та роботодавці Дніпропетровської, Житомирської, Донецької, Черкаської, Івано-Франківської та Одеської областей.

 

Під час конференції учасники обговорили такі питання:

  • впровадження елементів дуальної форми навчання в ЗП(ПТ)О України,
  • елементи дуальної форми навчання для впровадження в професійну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників гірничого профілю,
  • впровадження елементів дуальної форми навчання у підготовку робітничих кадрів за професією “Тістороб, машиніст тістообробних машин, пекар,
  • особливості впровадження елементів дуальної форми навчання у підготовку робітників з професії “Пекар”, “Кондитер” в ДНЗ “Центр сфери обслуговування м. Житомира”,
  • особливості професійного навчання на виробництві.

Питання формування партнерських взаємовідносин із замовниками робітничих кадрів висвітлила заступник директора Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Одеській області Кашуба Лариса Іванівна та окремо зупинилась на проблемах з які виникають при впровадженні дуальної форми навчання у підготовку робітничих кадрів, а саме: недостатньо уваги приділено мотивації роботодавців (податкові пільги, дотації, компенсації тощо) для сприяння організації і проведення ними на своїх базах різних видів навчально-виробничої діяльності, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, недостатнє усвідомлення роботодавцями важливості і перспективності дуальної освіти, відсутність на підприємствах механізму оплати праці учнів – практикантів, стимулювання оплати керівникам практики, наставникам.

Про впровадження елементів дуальної системи у навчальний процес з професії «Електрозварник ручного зварювання» розповів Щербаков Сергій Миколайович директор ДНЗ «Одеський професійний ліцей морського транспорту» та методист Наконечнюк Софія Миколаївна.

   

Виділили основні переваги такої освіти –  для підприємства (випускник знайомий з діяльністю підрозділів підприємства (структурою, особливостями технологічних процесів, маркетингом, кадровими питаннями, організацією стратегічно важливих закупівель тощо. Він віразу може приступити до роботи і працювати ефективно), ліцею (більш високий відсоток працевлаштованих випускників за обраною професією, скорочення витрат на закупівлю та утримання дорогого виробничого обладнання та учнів (фінансову впевненість під час навчання, гарантії працевлаштування, відкриту дорогу до майбутньої професійної кар’єри).

Базовим підприємством для впровадження дуальної форми навчання учнів ліцею стало одне з провідних підприємств міста Одеси – Одеська фабрика ковальських виробів «АРТФЕРРУМ».

Опубліковано у Дуальна форма навчання, Новини. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *