Продуктивність дистанційного та змішаного навчання

Відповідно до плану роботи НМЦ ПТО в Одеській області протягом листопада було проведено онлайн-зустрічі з активами викладачів іноземних дисциплін, словесності, та суспільствознавчих дисциплін.

Тема зустрічей «Продуктивність навчання загальноосвітньої підготовки в умовах дистанційного навчання».

23 листопада в рамках Всеукраїнського тижня професійної освіти відбулась онлайн – зустріч з головами активів зазначених дисциплін.

Проаналізувавши різні варіанти забезпечення організації освітнього процесу у дистанційному форматі, дійшли висновку, найбільше підходять Google Classroom, Zoom, Google meet, Telegram, Viber, електронна пошта.

Для організації освітнього процесу у дистанційному форматі є можливість використання різних методів та прийомів.

Для досягнення відмінного результату поєднуються стандартні методи із цифровими технологіями.

Дистанційне навчання має досить чітку структуру, водночас дає здобувачам освіти достатньо свободи: він перед екраном комп’ютера сам несе відповідальність за свою зосередженість.

Здобувач освіти отримує усі необхідні матеріали, та має змогу повернутися до них у будь-який момент. Тож проблема нестачі чи відсутності підручників та методичних посібників зникла.

Є онлайн зв’язок з викладачем, який контролює виконання завдань та допомагає у їх розв’язанні.

Вочевидь, дистанційне навчання не є калькою очного навчання у класі і потребує нової структури організації уроку – хоча б тому, що увага і втома біля комп’ютера працюють геть інакше. Але не менш очевидно і те, що сучасна дистанційна освіта виникла, сформувалась і розвивається на базі концепції, яка в нас відома як “перевернутий клас“.

Тобто, коли перед уроком дійсно самостійно опановується матеріал – а час уроку використовується, щоб разом з викладачем проговорити, що незрозуміло, виправити помилки, якщо вони є, з’ясувати складні питання. Саме така система закладає паростки вміння вчитися самостійно. І зараз – найкраща ситуація для того, щоб її починати опановувати.

Дистанційна освіта передбачає наявність у кожної дитини особистого комп’ютера чи ноутбука, що не у всіх здобувачів освіти є, а також безперебійного підключення до мережі Інтернет. Особливо гостро, цю проблему відчувають багатодітні родини. Існує проблема з доступом до програми «Zoom», зокрема у сільських районах де інтернет та мобільний зв’язок поганий, і це впливає на якість навчання.

Підтримувати потрібний темп навчання без контролю вдається не всім. Крім того, існує багато інших обставин, які можуть завадити отримувати знання в певний період часу.

Досить проблемно якісно організувати дистанційні заняття, на яких передбачена велика кількість тренувальних вправ. Тема дистанційного навчання хоч і не нова, але не вивчена до кінця, тому викладачі витрачають багато часу на підготовку до уроків, вивчаючи щось нове з цифрового світу.

Опубліковано у Загальноосвітня підготовка, Новини. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *