Відповідно до плану роботи НМЦ ПТО в Одеській області протягом листопада було проведено онлайн-зустрічі з активами викладачів іноземних дисциплін, словесності, та суспільствознавчих дисциплін.
Тема зустрічей «Продуктивність навчання загальноосвітньої підготовки в умовах дистанційного навчання».
23 листопада в рамках Всеукраїнського тижня професійної освіти відбулась онлайн – зустріч з головами активів зазначених дисциплін.
Проаналізувавши різні варіанти забезпечення організації освітнього процесу у дистанційному форматі, дійшли висновку, найбільше підходять Google Classroom, Zoom, Google meet, Telegram, Viber, електронна пошта.
Для організації освітнього процесу у дистанційному форматі є можливість використання різних методів та прийомів.
Для досягнення відмінного результату поєднуються стандартні методи із цифровими технологіями.
Дистанційне навчання має досить чітку структуру, водночас дає здобувачам освіти достатньо свободи: він перед екраном комп’ютера сам несе відповідальність за свою зосередженість.
Здобувач освіти отримує усі необхідні матеріали, та має змогу повернутися до них у будь-який момент. Тож проблема нестачі чи відсутності підручників та методичних посібників зникла.
Є онлайн зв’язок з викладачем, який контролює виконання завдань та допомагає у їх розв’язанні.
Вочевидь, дистанційне навчання не є калькою очного навчання у класі і потребує нової структури організації уроку – хоча б тому, що увага і втома біля комп’ютера працюють геть інакше. Але не менш очевидно і те, що сучасна дистанційна освіта виникла, сформувалась і розвивається на базі концепції, яка в нас відома як “перевернутий клас“.
Тобто, коли перед уроком дійсно самостійно опановується матеріал – а час уроку використовується, щоб разом з викладачем проговорити, що незрозуміло, виправити помилки, якщо вони є, з’ясувати складні питання. Саме така система закладає паростки вміння вчитися самостійно. І зараз – найкраща ситуація для того, щоб її починати опановувати.
Дистанційна освіта передбачає наявність у кожної дитини особистого комп’ютера чи ноутбука, що не у всіх здобувачів освіти є, а також безперебійного підключення до мережі Інтернет. Особливо гостро, цю проблему відчувають багатодітні родини. Існує проблема з доступом до програми «Zoom», зокрема у сільських районах де інтернет та мобільний зв’язок поганий, і це впливає на якість навчання.
Підтримувати потрібний темп навчання без контролю вдається не всім. Крім того, існує багато інших обставин, які можуть завадити отримувати знання в певний період часу.
Досить проблемно якісно організувати дистанційні заняття, на яких передбачена велика кількість тренувальних вправ. Тема дистанційного навчання хоч і не нова, але не вивчена до кінця, тому викладачі витрачають багато часу на підготовку до уроків, вивчаючи щось нове з цифрового світу.