ВІДБУЛАСЯ ДИСКУСІЙНА ПАНЕЛЬ ДЛЯ МОЛОДИХ ВИКЛАДАЧІВ

Відповідно до річного плану роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Одеській області 05 березня 2024р. відбулася дискусійна панель для молодих викладачів (стаж роботи до трьох років) загальноосвітніх дисциплін закладів професійної (професійно-технічної) освіти на тему: «Як організувати якісний освітній процес в умовах війни. Переваги, недоліки та методика використання відеоконференцій у освітньому процесі».

Привітав учасників та розпочав роботу Шатохін Б.І., методист кабінету загальноосвітньої підготовки НМЦ ПТО в Одеській області.

Спікери заходу ділилися з учасниками власними методичними прийомами, як максимально використовувати можливості відеоконференцій при проведенні освітнього процесу.

Крушельницький Дмитро Олегович, викладач предмета «Захист України» ДНЗ «Одеський професійний ліцей будівництва та архітектури», у своїй презентації розповів про проблеми дистанційного навчання та способи їх вирішення шляхом активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти у навчальному процесі, навівши приклад використання додатка World of Guns: Gun Disassembly у навчальному процесі. Використовуючи даний додаток, можна влаштовувати різні змагання із віртуального розбирання та збирання конкретної моделі зброї, а також створити таблицю лідерів, що буде спонукати до змагання між здобувачами освіти.

Про сучасний освітній контент під час кожного уроку – практичний досвід проведення занять з математики використовуючи корисні розробки з сайту МАТЕМАТИКА НОВА https://www.matnova.com.ua/ розповіла Паша Алла Михайлівна, викладач математики Чорноморського морського фахового коледжу Одеського національного морського університету. Всі побачили, наскільки цей сайт є корисним і просто необхідним для викладача.

Методику використання відеоконференцій в освітньому просторі на прикладі сервісу ZOOM продемонструвала Темеш Тетяна Миколаївна, викладач біології й екології Березівського ВПУ Одеська політехніка, дуже ретельно продемонструвавши всі аспекти при використанні додатка, доповняючи всі кроки ілюстраціями з власних занять.

Толмачевська Надія Валеріївна, викладач фізики й астрономії та математики ДНЗ «Одеський професійний ліцей морського транспорту», детально розповіла, як вона у своїй роботі використовує переваги Google Meet в освітньому процесі, такі, як інтерактивність, гнучкість, співпраця, безпека. і як намагається подолати недоліки, такі, як технічні проблеми, відволікання, недоступність, для всіх.

Маценко Ольга Василівна, викладач фізики й астрономії та інформатики Березівського ВПУ Одеська політехніка говорила про Інтерактивні методи навчання: переваги та використання в сучасній освіті. Вона відмітила, що на сьогодні основні методичні інновації пов’язані із застосуванням інтерактивних методів навчання, основаних на принципах взаємодії, активності здобувачів освіти, опорі на колективний досвід, обов’язково зворотного зв’язку. Вони містять дискусії, групову роботу, інтерактивні ігри, та інші форми активного навчання.

Та зі свого досвіду представила 5 інтерактивних методів навчання, які дійсно працюють: онлайн-діалоги та дискусії, віртуальні класи та лабораторії, ігрові технології, колаборативні проєкти, інтерактивні відео та квізи.

Висвітлила основні негативні моменти, у використанні відеоконференцій Чернєва Вікторія Едуардівна, викладач фізики й астрономії ДНЗ «Білгород-Дністровський професійний будівельний ліцей». Як і будь-яка галузь людської діяльності, відеоконференції у дистанційній роботі мають як досить об’ємний перелік переваг, так і чималий ряд недоліків. Вагомою проблемою є недосконалість та низька пропускна спроможність мережі Інтернет та технічні проблеми гаджетів здобувачів освіти під час навчальних комунікацій. Для багатьох людей онлайн-ресурси, які нині є основними в дистанційній освіті, – недоступні. І це справді так. За даними Міністерства цифрової трансформації, в Україні у 2023 році близько 62% сіл не покрито якісним високошвидкісним інтернетом. Існує й інша проблема – небажання викладачів ознайомитись із новітніми технологіями дистанційного навчання. Невпевненість викладача та його помилки у роботі зі стрим-платформою можуть суттєво знизити рівень довіри здобувачів освіти. Крім того, це гальмує робочий процес і відволікає: на просту дію витрачається багато часу, лектор перериває нитку розповіді, нервує. Відеоконференції проводяться на різних платформах. Яку б не вибрав автор, він має чудово володіти її функціоналом.

Під час обговорення з боку гостей були питання щодо здійснення контролю присутності здобувачів освіти на заняттях, щодо балансу використання ігрових моментів на уроках, обговорили і ці моменти.

Подякував усім за плідну роботу обласної методичної секції Шатохін Борис Ілліч, методист НМЦ ПТО В Одеській області, звернувся до молодих викладачів з проханням активно залучатися до методичної роботи у своїх закладах, до ініціатив з боку Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Одеській області, до пошуку таких форм роботи, які максимально розкривають власний педагогічний потенціал і дають якнайкращі результати у викладацькій роботі. І, відповідно, залучатися до участі у вебінарах, ділитися своїми успіхами у роботі, а також ставити на розгляд проблеми, у вирішенні яких хотіли б отримати поради від колег. Також нагадав, що, Навчально-методичний центр готує до випуску черговий номер журналу «Профтехосвіта Одещини», то запросив всіх присутніх надсилати до друку власні методичні розробки.

Опубліковано у Загальноосвітня підготовка, Новини, ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *