ВІДБУЛОСЯ ОНЛАЙН-ЗАСІДАННЯ ШКОЛИ НОВОПРИЗНАЧЕНОГО МЕТОДИСТА

18 березня 2024 року відбулося онлайн-засідання школи новопризначеного методиста.

Учасники заходу: 14 новопризначених методистів, заступників директорів із навчально-методичної (навчальної, методичної) роботи, які тільки розпочали свою діяльність (стаж роботи до трьох років) та ті, що потребують методичної допомоги.

Спікери заходу: Ольга Литвинюк, завідувачка кабінету організаційно-методичної, кадрової та виховної роботи НМЦ ПТО в Одеській області, Людмила Хмельницька, методист кабінету організаційно-методичної, кадрової та виховної роботи НМЦ ПТО в Одеській області, Олена Лопакова, методист ДНЗ «Одеський професійний ліцей сфери послуг Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського», голова методичного об’єднання методистів Одеської області.

У ході засідання розглянули наступне:

  • – організація роботи Школи у 2024 році;
  • – презентація Методичного порадника щодо реалізації засад атестації педагогічних працівників ЗП(ПТ)О;
  • – маршрут комплексного оцінювання професійного досвіду педагогічного працівника атестаційною комісією.

Розпочала роботу Ольга Литвинюк, завідувачка кабінету організаційно-методичної, кадрової та виховної роботи НМЦ ПТО в Одеській області. Ознайомила присутніх з планом роботи на 2024 рік та зазначила, що з метою більш ефективної командної роботи Школи, розроблений курс, який розміщений в Google Classroom. Для швидкого доступу до нормативно-правового забезпечення в методичній роботі створено віртуальний порадник на платформі Wakelet.

Автори методичного порадника щодо реалізації засад атестації педагогічних працівників ЗП(ПТ)О Людмила Хмельницька, методист кабінету організаційно-методичної, кадрової та виховної роботи НМЦ ПТО в Одеській області та Олена Лопакова, методист ДНЗ «Одеський професійний ліцей сфери послуг Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського», голова методичного об’єднання методистів Одеської області, детально ознайомили педагогів з оновленими вимогами до атестації педагогічних працівників та ретельно проаналізували створені на допомогу методистам додатки та корисні посилання, представлені у методичному пораднику.

Автори систематизували великий обсяг матеріалу у форматі таблиць. Розробили корисні додатки. Запропонували корисні посилання.

Виданню порадника передувало опрацювання матеріалів  чисельних  вебінарів, що проводилися на  платформах МОН; враховані рекомендації  Інформаційного порадника Українського інституту розвитку освіти; пропозиції спікерів платформ «Всеосвіта», «На урок» тощо.

Укладачі зазначили, що такий формат методичного порадника дозволить зберегти час та якісно організувати роботу атестаційних комісій І рівня.

До  уваги слухачів доведений зручний перелік чинних нормативів, з якими необхідно працювати при організації підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників. Зазначено, що всі посилання на нормативи робочі, що дозволяє в одному місці тримати базові документи щодо підвищення кваліфікації та атестації наших педагогів.

Проаналізовано затверджені професійні стандарти для педагогічних працівників ЗП(ПТ)О.

Опрацьовано формат «Атестація в цифрах».

На занятті слухачі працювали із «живими» таблицями щодо документального супроводу організації атестації педпрацівників та маршруту комплексного оцінювання професійної діяльності педпрацівника атестаційною комісією першого рівня.

Опановано по кроках маршрут організації педагогічного працівника.

Особлива увага приділена розділу щодо рекомендацій з розробки критеріїв оцінювання професійної діяльності педагогів для присвоєння/підтвердження кваліфікаційних категорій та педагогічних звань.

Зазначено, що базою для розроблення критеріїв комплексного оцінювання професійної діяльності педпрацівника є чотири чинники: академічна свобода закладу освіти, що закріплена ст.23 Закону України «Про освіту»; впровадження в кожному ЗП(ПТ)О внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що регламентує ст.41 Закону України «Про освіту»; професійний стандарт та посадова інструкція.

Рекомендовано на підставі зазначених чинників у кожному ЗП(ПТ)О розробити й обговорити критерії комплексного оцінювання професійної діяльності педагогічного працівника та ухвалити їх рішенням педагогічної  ради. Такий підхід дозволить уникнути конфліктних ситуацій при атестації педпрацівників, відпрацювати атестаційній комісії прозоро, доброчесно та ефективно.

Проаналізовано розділ «Практичний кейс: деякі питання та відповіді». Зазначено, що у практичний кейс виведені питання, що частіше задавалися педагогами з усіх областей України працівникам МОН, управлінням Державної служби якості освіти та іншим поважним інстанціям. Відповіді на питання давали юристи, науковці Українського інституту розвитку освіти, фахівці, що наділені функцією інспектування, спікери освітянських платформ МОН.

Олена Лопакова, методист ДНЗ «Одеський професійний ліцей сфери послуг Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського», голова методичного об’єднання методистів Одеської області поділилася власними напрацюваннями комплексного оцінювання професійного досвіду педагогічного працівника.

З метою більш ефективної організації роботи Школи у ході засідання, серед учасників, проведено опитування в додатку Mentimeter. Педагоги обміркували які виникають труднощі при підготовці документації для нагороджень педпрацівників, чи готові самі розробити посадові інструкції для педпрацівників відповідно до професійних стандартів, поділилися очікуваннями від занять в Школі.

На завершення засідання учасники отримали домашнє завдання: на спільній дошці Padlet: записати пропозиції щодо критеріїв оцінювання професійної діяльності викладачів професійно-теоретичної підготовки та майстрів виробничого навчання.

Попрацювали активно та продуктивно, обговорили нагальні питання, визначилися з пріоритетами у майбутній роботі.

Щиро дякуємо всім учасникам заходу за активну участь! До нових зустрічей!

 

 

Опубліковано у Новини, ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Додати до закладок постійне посилання.