Згідно з планом роботи НМЦ ПТО в Одеській області 01 жовтня 2025р. відбулось засідання обласної методичної секції викладачів природничих дисциплін закладів професійної освіти на тему: «Організація безпечних та ефективних лабораторних робіт із хімії та біології. Використання доступних матеріалів для проведення хімічних експериментів».
Розпочав роботу вебінару та привітав учасників Шатохін Борис Ілліч, методист кабінету загальноосвітньої підготовки НМЦ ПТО в Одеській області. Було сказано, що природничі дисципліни завжди були й залишаються основою наукового світогляду. Великою мірою завдяки хімії та біології наші здобувачі освіти вчаться розуміти, як влаштований світ, формують дослідницькі вміння та навички практичного мислення. Лабораторні заняття – це завжди магія навчання: момент, коли звичайні знання перетво’рюються на відкриття, а очі наших здобувачів освіти загоряються від цікавості.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Саме тому сьогоднішня зустріч мала кілька ключових завдань:
– обговорити принципи створення безпечного середовища для проведення дослідів;
– показати можливості використання доступних і безпечних матеріалів, які легко знайти навіть поза межами спеціалізованих лабораторій;
– поділитися методичними прийомами, що допомагають зробити експеримент одночасно науковим, зрозумілим і захопливим;
– обмінятися власним досвідом, адже саме практичні напрацювання колег часто стають найціннішими підказками у нашій роботі.
Виступили із цікавими презентаціями Іванченко Тетяна Олександрівна, викладачка Березівського ВПУ Одеська політехніка, з доповіддю «Проєкт OLABS. Віртуальні лабораторії університету AMRITA», Царенко Леся Олександрівна, викладачка ДНЗ «Одеське вище професійне училище торгівлі та технологій харчування» із доповіддю «Методичні рекомендації щодо виконання учнями ДНЗ «ОВПУТТХ» лабораторних робіт по предмету «Хімія» і Парфіненко Яна Анатоліївна, викладачка ДНЗ «Одеське вище професійне училище морського туристичного сервісу», із темою «Організація безпечних та ефективних лабораторних робіт із хімії. Використання доступних матеріалів для проведення хімічних експериментів».
![]() |
Були представлені методики підготовки, проведення, висновки із корисності проведення безпечних лабораторних робіт.
У підсумку вебінар став не лише джерелом нових ідей, а й платформою для співпраці, адже спікери продемонстрували власні знахідки, методичні напрацювання й маленькі педагогічні секрети, якими варто ділитися, бо наше завдання – не лише навчати, а й надихати. Лабораторна робота – це не просто перевірка знань, це маленьке дослідження, яке може стати першим кроком до великої любові до науки. І від того, як ми організуємо цей процес, залежить, чи збережемо ми у студентів ту дитячу цікавість до світу, яка є основою будь-якого пізнання.
Учасники подякували за плідну роботу обласної методичної секції.






