Тренінги для викладачів-словесників: ресурси, стратегії, практики розвитку особистості

Відповідно до річного плану роботи НМЦ ПТО в Одеській області 22 жовтня 2025 року викладачі словесності закладів професійної освіти взяли участь у тренінгах «Ресурси, стратегії, практики» та «Особистісно розвивальні педагогічні технології як сучасна освітня зброя».

Учасників тренінгу привітала Світлана Соколюк, методист кабінету загальноосвітньої підготовки НМЦ ПТО в Одеській області.

Продовжила роботу Олена Лопакова, викладач української літератури ДНЗ «Одеський професійний ліцей сфери послуг Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського». Вона провела тестування на визначення потенціалу та готовності викладачів до особистісної трансформації, використовуючи застосунок Multimeter. Далі презентувала ключові технології, що реалізують особистісно-розвивальний підхід, працюючи з викладачами у рандомному форматі, та поділилася новинками штучного інтелекту від Google.

Олена Гриньова, голова обласної методичної секції викладачів словесності, викладач української мови та літератури того ж ліцею, ознайомила учасників із застосунком NotebookLM — партнером для досліджень і обговорення ідей. Вона також провела з викладачами тренінг і рефлексію «Особисте освітнє натхнення», під час якої учасники описали застосунок, який планують використовувати вже наступного тижня.

Висновки за підсумками проведених тренінгів:
Тренінги були присвячені взаємозв’язку особистісно-розвивальних педагогічних технологій та освітніх систем. Теми «Особистісно розвивальні педагогічні технології як сучасна освітня зброя» та «Ресурси, стратегії, практики» підтвердили ключовий вектор розвитку сучасної освіти — перехід від трансляції знань до формування компетентної та самодостатньої особистості.

В умовах швидких технологічних і соціальних змін особистісно-розвивальні технології є не просто модним трендом, а сучасною освітньою зброєю. Вони допомагають розв’язувати фундаментальні виклики: мотивацію, стійкість, цілеспрямованість.

Наше спільне завдання — систематично впроваджувати особистісно-розвивальні технології у щоденну педагогічну практику, обмінюватися успішними прикладами інтеграції нових ресурсів і стратегій, безперервно підвищувати власну професійну компетентність, щоб педагогічна діяльність відповідала викликам сьогодення та сприяла особистісному розвитку кожного студента.

Опубліковано у Загальноосвітня підготовка, Новини. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *