Толерантність і роль педагога у формуванні особистості здобувача

Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти в Одеській області 29 жовтня 2025 року проведено онлайн тренінг у рамках курсу «Школа підтримки», «Толерантність і роль педагога у формуванні особистості здобувача». Мета тренінгу: підвищення компетентності педагогів у питаннях формування толерантності, профілактики булінгу та створення інклюзивного освітнього середовища. Програма тренінгу була сфокусована на двох ключових блоках: теоретичному осмисленні та практичному застосуванні.

Змістовий блок. Опис досягнутих результатів / Опрацьовані питання
Теоретичне осмислення
1. Дефініція толерантності: Учасники розмежували поняття «пасивне прийняття» та «активна позиція поваги», підкресливши, що толерантність є активним діалогом.
2. Роль педагога: Опрацьовано концепцію «педагогічної толерантності» як моделі поведінки для здобувачів освіти.
3. Актуальність: Проаналізовано необхідність толерантності в умовах воєнного стану та інтеграції ВПО.
Практичний інструментарій
1. Діагностика та самоаналіз: Проведено самоаналіз власних упереджень та рівня толерантності за допомогою рефлексійних вправ.
2. Розвиток емпатії: Опрацьовані вправи, спрямовані на розвиток емпатії (наприклад, «Крок у чужих черевиках»).
3. Протидія булінгу: Розглянуто чіткі алгоритми дій у разі виявлення булінгу, акцентуючи на негайному реагуванні та підтримці жертв.
4. Методики роботи зі здобувачами: Педагоги отримали готові методики для використання на виховних годинах (наприклад, «Дерево толерантності», «Скарбничка компліментів»).
Проведений тренінг продемонстрував зацікавленість серед учасників в темі формування толерантності та подоланні упереджень. Учасники не лише оновили теоретичні знання, але й отримали конкретні практичні інструменти, які можуть бути введені в освітній процес. Тренінг підтвердив, що ключова роль у формуванні толерантної особистості належить педагогу, який виступає не лише транслятором знань, а й модератором соціальних стосунків. Надання педагогам чітких методик, спрямованих на розвиток емпатії та культури діалогу, є критично важливим для створення безпечного та інклюзивного середовища в ЗПО.
Опубліковано у Новини, Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *